Controleer je materiaal van zodra je het afhaalt aan het magazijn.
AAD staat op en is in STUDENT mode
Reserve pin voldoende diep door de loop (kan je zien door controle venster)
Pin main juist geplaatst, bridle zit goed weg
3 ring systemen correct aangekoppeld
Reserve static line (RSL) correct aangekoppeld en gerout
Borstriem in orde en bevat elastiek
Afwerpkussen zit op zijn plaats, reserve handvat op zijn plaats
Beenriemen zijn correct gerout en er zit een elastiek op
Controleer het whiteboard voor spronglimieten, landingsrichting en te volgen circuit, exit separatie.
Manifest jezelf via Burbleme
Kijk goed na in welke load je bent ingedeeld en volg op de schermen wanneer jouw load zich moet klaarmaken.
Brief voor jezelf een sprong van exit tot landing. Gebruik de 5 solosprongen als inspiratie.
Op de 15 minuten call:
maak je jezelf springklaar: overall (verplicht), hoogtemeter, correcte gefitte parachute, bril en helm.
Check jezelf (driering, RSL, borstriem, afwerpkussen en reservehandvat, beenriemen, hand deploy, hoogtemeter correct aan en op 0ft).
Laat je in de loods controleren door een instructeur nadat je jezelf gecheckt hebt.
Check de windrichting voor je je naar het instijgpunt begeeft (windzak, kijk ook waar de zon staat t.o.v. de landingsrichting).
Simuleer je noodprocedure in 4 stappen voor elke sprong.
Luister naar de dropverantwoordelijke voor de exitvolgorde.
Informeer je over de vliegas en vraag info over werken op de as en over de safe zones (ook onder koepel)!
Check jezelf voor het instappen in het vliegtuig.
In het vliegtuig check je materiaal en laat je pin checken bij “2 minuten voor drop”.
Verzorg je lichaamspositie in vrije val: armen 90 graden, schouderbladen tegen elkaar, bekken vooruit, onderbenen 45 graden, voetzolen “tegen plafond”, relax en arch.
Check regelmatig je hoogte tijdens de vrije val, openen van je valscherm heeft altijd voorrang op onstabiliteit.
Vlieg een correct en voorspelbaar (voor anderen) vliegcircuit onder koepel, kijk uit voor andere koepels.
Werk tijdens je solo’s de skills bij die niet 100% waren in je cursus (exits, salto, ...).
Bouw je openingshoogte progressief af tot 3500ft.
Voer tijdens je solo’s minstens 1 sprong op lagere hoogte (5000ft) uit.
Gebruik de 5 solosprongen in deze sectie als inspiratie
Verboden om sprongen met horizontale beweging te maken (tracking, tracing, ...)
Beperk je horizontale beweging tot maximaal 5 seconden, haaks op de vlieg-as.
Ben jezelf bewust van de vlieg-as en de gevaren t.o.v. andere groepen.
Meld je plan aan de loadmaster. Informeer je grondig.
Plooi je hoofdvalscherm voor dat je iets anders gaat doen.
Of laat het door iemand plooien die clubvalschermen mag vouwen.
Tot je A-brevet, moet je na een onderbreking van 30 dagen een opfrissingsprong met een AFF jumpmaster maken.
Tot het behalen van je B-brevet, moet je je logboek laten aftekenen door een instructeur.
Neem zeker de leerstof voor het behalen van het A-brevet en de veiligheidsbriefing PCV al door. Deze bevat belangrijke informatie over veilig springen.
Have fun!